kläder

Nu har jag beställt lite kläder från ELLOS. Det lyckades till slut. Jag hoppas de har bättre kvalité på babykläderna än till vuxna. Både jag och Jerry har blivit missnöjda med dom så jag har inte beställt dår på flera år.

Men nu gjorde jag det. Det blev totalt 4 byxor och 4 bodys och 2 pyjamas.

Vi tänkte inte köpa mer kläder nu innan bebis kommer. Kanske ska vi hitta några "finkläder" den kan ha om vi får besök eller om vi ska bort. Men det är ju något jag har tid att leta efter innan bebis kommer.

Jag trodde jag skulle bli helt galen och vilja shoppa loss till bebis efterosm jag älskar att shoppa. Men det känns för mig så trist att veta att de växer så snabbt, och därför inte lönt att köpa massa kläder.

Det kommer bli mycket roligare sen när de växt till sig. Hehe.

vi har i klädesväg:

tröja strl 50: 1 st
byxa strl 50: 1 st
Body strl 56: 8 st
Byxor strl 56: 6 st
Pyjamas strl 56: 4 st
Body strl 62: 3 st
Byxa strl 62: 1 st

Vi har inte köpt nåt alls i minsta strl. Väntar och ser hur det ser ut efter tillväxtultraljudet. Då får man (om ja förstått d rätt) en födelsevikt på bebisen och då vet man på ett ungefär hur stor den är när den kommer ut. Tror jag.
Sen ger vi lite utrymme till släkt och vänner att köpa i minsta storleken om de vill det så att bebis hinner använda kläderna.
Annars hoppas jag att kläderna i strl 56 passar typ direkt.. annars sitter vi här i klistret.. Hehe.

Oj jo självklart ska vi köpa ytterkläder, strumpor och mössor till bebis.. o kanske nån tjockare tröja.. vad vet jag.  men det glömde ja skriva.. så ni inte tror att jag inte visste att man skulle ha det :D

Nu ska jag spana runder på allt annat än saker till bebis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0