ändrad tid

Äntligen har tiden saktat av lite. Nu längtar jag tills imorgon då det är ny vecka för bebisen.

Ringde barnmorskan innan för att ändra min nästa tid eftersom vi fick får ultraljudstid samma dag och bara en halvtimme innan vår besök där.

Det var inte lätt. Vår barnmorska ska ju sluta och börja jobba på förlossningen istället så hon hade inte så många tider. Hon jag pratade med undrade om jag kunde tänka mig att komma nu på fredag istället, men då till en annan barnmorska. Jag kände mig jättejobbig och svarade nej. Jag förklarade att jag gärna ville träffa "min egna" en sista gång då jag verkligen inte ser framemot att byta då vi är så himla nöjd med henne.

Hon förstod och stackaren fick lite problem. Jag fick tid den 7 mars istället för 2 mars. Men hon tyckte det var för långt mellan gångerna då egentligen då de vill ta blodtryck regelbundet.
Jag förklarade att alla mina värden och blodtryck har legat mycket bra varenda gång så jag var inte orolig för att vänta dom extra dagarna. För mig var det värt det för då får jag ju "min" barnmorska en sista gång.

Jag lovade att ringa om jag började må dåligt. Hehe.. Kul att de är mer oroliga än en själv.

Ibland undrar jag om jag borde vara mer orolig. Jag blir liksom orolig att jag inte oroar mig mer.

Knäppt. Men så känner jag när man läser forumet som alla aprilmammor skriver i på familjeliv. Jag är bara en läsare. Jag är inte aktiv i något forum på något sätt. Jag var det i början men för mig känns det superskumt. Det är kul att läsa hur de spekulerar och de har lärt mig lite och så, men just hur de sitter och nojjar upp varandra och nästan skrämmer livet ur varandra ibland är ju skrämmande..

I början när jag var aktiv så fick jag panik för DOM hade det och berättade skräckhistorier. Så barnmorskan sa till mig att sluta läsa på forum och istället läsa boken vi fick av henne.
Smart.

Nu ska jag ner och rota i garderoben och pilla med bebisens kläder.. myyyys

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0