pengar in-ut-slut

Nu sitter jag och vilar medan Jerry spikar upp lakan för dörren i sovrummet. Vi har varit iväg och bytt väven och Jerry tyckte det passade bra att slipa och spackla klart idag då så att vi kan få upp skiten.

Jag fixade med tvätten sen blev jag helt slut så jag "vilar" mig genom att betala räkningar. Eller ja, registrera dom. Jag gillar att göra det dagen innan vi får pengar så att dom dras direkt. Så räknar jag ut hur mycket pengar jag har kvar. De andra liksom finns inte.

Denna månaden gick ihopa hur bra som helst, som alla andra månader. Men det är sista månaden för mig då jag får lön (förutom en halv lön nästa månad) så hädanefter blir det att vända slantar för min del.

Men jag har vad jag behöver och det är priset man får betala när man inte jobbar. Jag är väldigt tacksam och glad för att jag får lov att vara hemma.

Signe är fortfarande kass. Såklart, som en dålig matte jag är, glömmer jag ställa klockan och sover förbi telefontid till vetrinären. Men Signe är pigg. Hon är helt sig själv, förutom när hon bajsar. Jag "tvingar" i henne vatten så hon får i sig vätska.

Ja. Hon ska nog klara sig tills imorgon. Annars finns det ju sjukhus även för djur så det känns tryggt.

Jaojao. Nu ska jag fortsätta mina sysslor.

Jag och Signe
Här får ni se en bild på mig och Signe...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0