helvetesmorgon

Ibland blir jag bara såååå trött på allting.

Öppnade dörren för att gå ut med Signe och möts av en halv meter snö i gången. Men det var inte bara där. Utan ÖVERALLT så att gå ut med Signe var ju nästan helt hopplöst. Men hon fick iaf kissat. Hon verkade inte hitta nåt bra ställe att sätta sig på för att göra tvåan och när hon hellre stod och löjlade sig och skälla och dra efter andra hundar fick jag nog.

Det skällandet och dragandet höll att bryta ben och rygg på mig. Jaaa hon är bara liten men faaan så osmidig man är nu förtiden är det icke lätt att styra över henne. Så det var bara att försöka dra Signe hem som helt plötsligt har börjat gå framför fötterna på en (ja skitstörig den senaste tiden) och helt plötsligt stanna. Så jag snubblade ju självklart och flög. Dumma dumma hund tänkte jag och frågade henne argt om hon var så vänlig och kunde se var fan hon gick någonstans...

När vi kom in så tog vi av oss det vi påpälsat och så sa jag till Signe att gå och lägga sig i korgen. Icke. Hon ville sitte och tjura i hallen.
Varsegod för mig sa jag. Bara jag slipper ha dig i soffan.
Efter fem minuter kommer hon ut i vardagsrummet. Tittar på mig och sedan springer med ett skutt upp i soffan. Nehedu..

Det fick bli korgen.

Så nu ligger hon i sin korg och ser mycket besviken ut.
Och jag väntar på att jag kan få upp Jerry så jag kan äta frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0