Busiga Signe

Nedanvåningen är städad, sängen bäddad och tvättmaskinen startad. Signe och jag har busat som bara den i vardagsrummet. Hon är ju expert på att ta min uppmärksamhet när jag gör något annat. Förföljer mig vart jag än går och ska va med. När hon märker att jag är väldigt inne i något (jag hängde upp kläder i min garderob) så kom hon med en leksak i munnen. (en miniflodhäst från ikea denna gången) Och hon började morra och busa och springa runt och hade hon kunnat skrika så hade hon bergis skrikit "DU KAN INTE TA MIG NANANANA"

Jag var bara tvungen att jaga henne. Det är hennes favoritlek. Låter knäppt. Sjukt tråkig lek tycker jag. och joibbig. Jag måste ju röra mig sjukt mycket. vad är det för fel på "kast med boll som du hämtar och jag väntar här medan du hämtar och lämnar tillbaka den igen så jag kan kasta den till dig igen" eller dragkamp.

Nej.. Hon ska bara jagas. När man får tag på leksaken så vill hon ha tillbaka den men om man kastar den så har hon svårt att hitta den och hämtar då bara en ny leksak.

Efter en lång stund har hon i alla fall blivit lite trött och gick och la sig på Jerrys varma jobbjacka.

Funderar på att ut och busa med henne i trädgården sen när jag städat klart. Så hon får springa lite i snön. Får se om jag inte blivit för trött innan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0