Signes hittepå



Igår skulle jag köra en gäst hem, när jag kom tillbaka så var dörren lite öppen. Jag frågade Jerry och de andra som var här om det och de verkade inte tycka det va så konstigt så jag tänkte inte mer på det sen. (De satt och spelade WII så de var säkert helt inne i spelet)
Men jag tycker det känns konstigt. Då inser jag att Signe inte kom springandes för att hälsa när jag kom hem. Hon gör det alltid. Jag reste mig upp och kollade i korgen. Ingen Signe.
OCh Signe  lämnar aldrig ett rum fullt med folk. Hon vill vara med hela tiden. Jag kallade på henne i hopp om att hon skulle vara och dricka men ingen kom.
Hunden rymt. Jag fick så ont i hela kroppen.
Vi öppnar dörren och då hör vi hur en hund står och skäller helt hysteriskt lite längre bort. Jerry och en kompis springer ut för att leta. Det var Signe som skällde, det hörde man direkt.

Efter en liten stund ser man i fönstret hur Jerry kommer med Signe i famnen och hon ser lite ledsen ut.
När Jerry kommer hem berättar han att Signe stått och skällt på tett x antal personer i ett garage. Hon utanför och de inne i garaget. Den lilla hunden tror hon är så tuff.

Jag undrar vad hon tänkte när hon stack. Och varför stod hon och skällde på personerna? Som tur väl var så verkar de inte rädda, utan stod och skrattade åt henne sa Jerry. Men det tyckte jag var lite taskigt.

Medan vi var hos frisören imorse så fick Signe vara hemma själv.
När vi hoppar av bilen så hör vi Signe skälla, utomhus. Vi tänkte att hon kommit ut igen men vi förstod inte hur. Hon stod på balkongen. Ingen som hade stängt den igår och hon hade kommit ut men inte in. Stackaren. Hon stod där och ville in. Haha.

Våra grannar kan inte vara så glada. Kul att ha en skällande hund utanför sitt garage klockan halv tolv på natten, eller en skällande hund konstant i nästan två timmar en lördag morgon..


Oj oj vad vi är hatade nu tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0