full rulle

Idag skulle jag få sovmorgon men det blev inget med det. Frank vaknade halv sex och ville ha mat så jag gav honom det. sen låg han och vände och vred sig i sängen till klockan sju och då fick han mer mat. Vi kollade på bigbrother under maten så jag inte skulle somna. Sen skulle Jerry ta över och jag somna om men det gick inte.

Men Jerry fixade på kläder och så. Vi provade sen ge honom mat från flaskan men det ville han inte alls. Han somnade istället. Han blev väl trött på att vi inte förstod att han ville ha tutte istället.

Han har nu två nätter sovit i vår säng från 1 på natten. Det gör att han myser när han sover men jag sover väldigt dåligt. Så inatt ska jag försöka få honom att sova i sin säng igen.

Snart vaknar han nog igen eftersom det inte blev så mycket mat från flaskan, mest gnäll. Sen ska vi ner till marknaden och köpa munkar. Vi ska även iväg och handla inför ikväll. Jerry ska ha fotbollskväll då och Frank ska ha på sig sin manchester united-body på sig. Jag ska ha min barcelona-tröja.

Igår var vi iväg nästan hela dagen.
Först centersyd med Sanna. Första gången vi ammade "offentligt" eller vad man säger. Lite nervös att han skulle tycka det blev för mycket runtomkring men det gick rätt bra. Sen blev han jätteledsen och var rätt så gnällig. Men han var så duktig och snäll ändå. När vi kom hem så kom jag på varför. Ätit lite för stark mat dagen innan tydligen. Han verkar vara väldigt känslig i sin lilla mage.

Lök, choklad, kaffe och kryddad mat är inget för den här pojken. Då inte ens i små mängder. Annars har jag inte märkt nåt på något annat.
Jag brukar dränka min mat i ketchup men det har jag minskat från början och det verkar inte vara några problem.

Ja nu halkade jag in på ett annat ämne.
När vi kommit hem så blev det tutte för han igen och sedan bar det av raka vägen till Höör för att se dansuppvisning.
När vi kom dit spelade dom jättehög musik och jag sa då till min syster som skulle vara med att jag fick vänta utanför med Frank, men då gick hon och frågade om de kunde sänka och det var inga problem. (det var en liten dansuppvisning med tre danser så ingen stor show)
När vi satt där och vänta så skriker Felicia : Malin håll för bebisens öron, de ska se om volymen är bra nu
Och det var den.
Vi åkte sen till Ica och fyllde en påse med godis sen blev det fredagsmys i soffan. Jag somnade som vanligt.


Nej nu ska jag göra vid mig innan Frank vaknar till liv så vi kan gå ner och fixa munkar. Skönt att jag har bärsjal nu, annars hade jag inte gått ner där. Barnvagn och marknad går inte ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0