Frank

Frank anlände onsdagen den 20 april klockan 05.12
Han vägde 4160 gram och var 56 cm lång.


Så att ni vet.

Just nu ligger han och sover i sin vagn. Han har haft besök av sin morfar och mormor idag. De fick hålla honom för första gången och han var vaken från klockan 13.00 till 19.00 förutom några snabba powernaps. Han har bara varit vaken, inte missnöjd. Han sov ju hela dagen igår så han tar väl igen sig på det han missat.

Igår åkte han bil sammanlagt i tre timmar och så var vi på konfirmation. Han sov sig igenom allt, förutom när han vaknade och ville ha mat.

Han är en väldigt nöjd och snäll bebis. När distriktssk var här och vägde honom 9 dagar gammal vägde han 4430. När vi åkte från sjukhuset så vägde han 3900 nånting så han har lagt på sig bra.
Jag var rädd att min mat inte skulle duga men visst gjorde den det.

Han bajsar supermycket och gillar att kissa i det fria. Frank älskar att gosa och suga tutte även om han inte är hungrig, så vi provade napp men det är inget för honom. Mammas tutte ska det vara, så då får han det.


Han sov de första nätterna enbart i vår säng men 5 dagar gammal provade jag lägga honom i sin egen säng som står precis brevid min, och han sov lika gott i den. När han äter får han ligga i sängen och oftast så ligger han ändå mer brevid mig än i sin egen säng just för han myser så länge, men det gör inte mig något.

Hans första bad blev bara massa skrik och han tyckte inte alls om det. Medan Jerry badar honom så skrattar jag åt hela situationen.

Japp. Frank är idag 11 dagar gammal. Han kan fokusera blicken och lyfta huvudet när han ligger på mage. Det har han gjort sen han föddes. Lyft huvudet alltså.

En underbart stark pojke vi har skapat.

Jag och Jerry är oense. Jag känner att jag inte vill föda fler barn. Jerry tycker det är synd när resultatet blir så bra.

Vi får se. Om de söver mig nästa förlossning så kanske.

Kommentarer
Postat av: Sanna

:D Kul att läsa... tycker du ska fortsättaa uppdatera!

2011-05-01 @ 21:12:13
URL: http://sixbo.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åhhhh - äntligen lite update! Har flitigt kollat varje dag! haha

Ännu en gång - GRATTIS!

Ps: förlossningsberättelse vill vi ha!! hihi ;)

Ps2: lite foto på underbare Frank aka Biff! :)

2011-05-01 @ 23:38:57
URL: http://krankenschwester.blogg.se/eufori
Postat av: Jessica

Jag tänkte på det - vissa bebisar - speciellt större har ju ett stort sugbehov, och vill man inte ha dom klistrade dom på bröstet jämt och ständigt...(även om det är mysigt i början...hihi) så är napp TYVÄRR en bra lösning. Var ju själv så emot det, men jag och jonte har kommit överrens om napp endast vid sovning. Vilket gjorde det liiite lättare att acceptera. Iaf - vad jag skulle komma fram till: vilken napp har du?? De där gula napparna - latex accepteras ibland lättare av bebisar än silikon. :)

2011-05-02 @ 09:58:31
URL: http://krankenschwester.blogg.se/eufori

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0