sovrutiner

Igår somnade Frank själv i sin säng med hjälp av Jessicas tips (tusen tack för dom)

Men något som jag har kommit fram till är att om han sover själv så vaknar han klockan 1 för att få mat.
Sover han i min säng så vaknar han oftast inte förrän vid 4.

När Frank vaknar första gången på natten så får han sen sova resten av natten i min säng eftersom det sparar massa tid och jag får sova mer. Sen är det supermysigt att samsova.

Men han måste ju lära sig att sova själv med så vi inte har en tioåring mellan oss sen. Så han har alltid fått sova i sin säng först, men oftast har han somnat i vår famn. Jag bestämde mig därför för att låta honom lära sig att somna själv i sin säng.

Så jag lägger ner honom, ger honom snutte och napp och bäddar ner honom och släcker rummet. Sen går jag ut och fixar med tvätt. Igår så ville han inte ta nappen och jag trugar inte, men han somnade fint utan den.
Jag har gjort det två dagar. Första gången somnade han direkt (i lördags) och igår fick jag ta upp honom igen eftersom han inte va så trött men efter en liten stund så provade vi igen och då somnade han hur bra som helst sen.

Nu har vi stigit upp och han ligger i vagnen och vilar. Jag funderar på att vila lite i soffan eftersom vi ska iväg sen.




Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad fint att det hjälpte! :)

2011-06-07 @ 22:46:20
URL: http://krankenschwester.blogg.se/eufori

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0