hejsan

Åh vad Frank är underbar. Ville egentligen bara säga det.

Han har blivit så stark  nu och det nästan bästa han vet (förutom tutte då haha) så är det när vi håller honom under armarna så han kan "gå". Innan för inte så längesen älskade han att ligga i soffan bredvid en och snacka och busa. Nu ska han sitta och stå och ligga ner kommer inte på tal om man inte sover nästan.

Babysittern sitter han i när vi äter och så snackar vi med honom hela tiden och han tycker det är superkul. Men att ligga i babygymmet är fortfarande inte så värst skoj. Det var tur att vi inte köpte något dyrare (vi köpte ett på ikea) men frågan är om han inte gillar det vi har för det är tråkigt.

Jaja. Han klarar sig galanti utan babygym. Han har fått en speldosa som är en clown av jerrys lillasyster Jina. Hon hade den när hon var liten och Frank älskar den med. Han kan titta på den hur länge som helst och lyssna när den spelar.

Napp får Frank när vi åker bil och när han ska sova. Inte annars och han vill oftast inte ha den. Men tummen och andra fingrar har han gärna i munnen. Så jag försöker få honom att välja napp istället men gud nej.. Handen är så mycket godare tycker han.
Han myser ner sig i allt tyg han får tag på och har nästan alltid ett gäng salivbubblor utanför munnen. Ibland får han till riktigt stora bubblor och ja, man vill så gärna ta kort men man hinner inte.

Jag är fortfarande väldigt dålig på att ta kort på lille biffen. Jag liksom glömmer bort det. Sen kommer jag på det en dag och så tar jag hundra bilder.


Här är Frank på sin första marknad. Han sov hela tiden i sin sjal. Nu vet jag inte när eslövs marknad var, men det var ett tag sedan.

Sjalen är jättebra och smidig på alla sätt o vis. Snart får han även sitta framåtvänd och det tror jag han kommer uppskatta mycket då han älskar att vara med. Men han får snällt åka "inåtvänd" i ett tag till då han är för liten än.

Jaja.. som vanligt är mina inlägg i denna bloggen väldigt konstiga och så är det..

Nu ska jag packa picknickväska inför min systters kalas som jag och släkten ordnat i frostavallen. Överraskningsdax :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0