snurrande tankar

Idag har jag spikat ett datum då det fasanfulla Ullared ska besökas. Jag känner att det egentligen är alldeles för mycket folk och promenad för min del men när jag var där sist så tittade jag lite på saker till bebis och det fanns ju hur mycket billigt som helst. Ja, av det man behövde alltså . Hehe.

Tänkte köpa lite kläder i de första storlekarna. Men jag undrar hur mycket man behöver av varje?

Jag menar bebis växer snabbt i början, men sen så kräks det och spills och bajsas och kissas och ja. Allt vad det är.

Så om man inte vill överköpa sig, men inte heller tvätta för mycket. Hur mycket av varje?

Ja, sen vet jag inte så mycket mer man kan handla där. Eller just det. Söta Jessica som gav mig sin lista, sa nog att plastad frotté kunde man köpa där.

Ja hur som helst så ska det bli lite spännande att handla till bebis. Även om jag fortfarande inte kan begripa att den där i magen som sparkar och har sig ska komma ut och jag ska bli mamma.

Jag funderar på att möta Jerry på halva vägen lite på tal om något helt annat. En Hokuspokusstol i vit är inte heller så fel. Vit med röd sits. Men en sådan stol ska jag ha iaf. Men den behövs ju inte köpas nu.


Sen har vi helt plötsligt inte några namn till vår bebis heller.

Frank är tydligen helt uteslutet. Jerry totalvägrar och det kvittar att jag säger: kom med nåt annat då annars får du fan acceptera det.
Men när han sa till mig att han verkligen inte kunde se sitt barn heta Frank så jaa.. det är ju hans barn lika mycket så..
Vi har några tjejnamn. Inga killnamn. Tjejnamnen är ju inte heller alls spikade men jag har iaf några jag gillar.

Jag kan heller inte förstå såna som vet vad deras barn ska heta innan det föds. Lyckost dom liksom .. Inte behöva gå och undra.

Vi undrar inte så mycket. Vi förlitar oss på att barnet kommer se ut som ett namn.

Den kommer säkert ut med namnet skrivet i pannan. Och vad glad jag blir om det står Frank då. Hehe.. Eller njae.. inte om det blir en tjej iofs.

Oj vad hoppiga mina inlägg i denna bloggen blir. Men ja. ni fattar. Mina tankar snurrar hejvilt när jag väl sätter mig ner och tänker på det som komma skall.

jag har som tur väl är fortfarande förmågan att "koppla bort" och känna mig som vanligt. Jag tänkte försöka göra det så länge som möjligt. Man vill inte förlora sig själv på vägen här.

Nu ska jag se gossip girl och gråta över alla deras snygga kläder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0