babbel om shopping

Jävla skit då.. satt säkert i tjugo minuter och försökte få ihop den förbannade blöjhinken. Jag fattar fortfarande inte hur de kan säga att den ska gå att använda smidigt med bara en hand. Men jaja..

Den blir väl lättare sen. Förhoppningsvis.

Den var gratis. Men refillerna var nog svindyra?? Jag får heller ingen information vart ja än läser (eller så är jag blind) på hur många blöjor i snitt en refil tar?

Ja.. Det kanske är bra ändå. Slippa lukt och så. Jag köper nog inga refiller förrän jag provat och ser att den fungerar som utlovat. Hålla lukt borta, smidig och lätt.

Än så länge tvivlar jag på alla punkter.

Jag fick heller inte skötbordet jag ville ha. Vi köpte ett man hänger på väggen istället och fäller ner när man ska använda det. Jerry tyckte det var mycket smidigare. Jag kan hålla med. Vi har verkligen inte plats egentligen för nåt skötbord så ett sådant är ju perfekt. Men det är såååå fult. Ja, jag stod nästan och grät på IKEA igår när jag inte fick det jag ville ha. Men genom att låta Jerry "vinna" så tjänade vi även 1000 spänn.
Men jag krävde då en hylla istället som kostade 250 spänn så jag (vi) har nånstans att förvara saker till bebis. Så när det väl kommer upp och jag får pyssla runt i det lite, så kommer det ju bli mycket trevligare.

Det skötbordet jag ville ha var hemnesbyrå med skötbord ovanpå. Jag tänkte ju att då kan bebis ha den byrån sen med på sitt rum.
Men det hade blivit väääldigt trångt att ha det skötbordet på toaletten. Och jag tycker det verkar så osmidigt att ha skötbordet någon annanstans så det blir ju smidigare med ett vi hänger upp. OM det nu inte rasar ner vilket jag är livrädd för.

Vi handlade även ett babyskydd igår och vi blev nöjda. Vi har inte installerat det i bilen ännu men det ska vi väl göra så småningom.
Det blev även ett babygym (budgetvariant från ikea då de på babyland var sjukt dyra och det vill jag inte lägga pengar på haha) och massa massa mysiga handdukar och lakan till sängen.

Vi köpte en mysig filt på Babyland för över 300 spänn. Men vi båda tyckte den var så mjuk och skön så klart vår bebis ska få ha den. Perfekt.
Ja. Det blev även en spegel till bilen så man kan se bebisen i baksätet. Vi kommer nog inte köra så ofta med bebis själv i bilen men när man gör det vill man ju kunna ha full koll.

Jag har massa att tvätta nu. Så vi ska fixa poletter till tvättstugan så att jag kan tvätta upp allt till bebis så att jag sen kan börja ställa allt iordning.
Jag samlade ihop kläderna igår och la dom i en blå ikeapåse. Vi har börjat få rätt så mycket nu ändå.

Men vi behöver såååå mycket mer kläder. Kul att jag sparat det så länge.. haha. letar fortfarande efter mössor bland annat.

Jag och Lina ska kanske ha en shopping och mysdag i helgen så då får det bli lite mer inhandlat.

Nu ska jag inte skriva mer. Jag är hungrig.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vi använder blöjhinken man fick till babyboxen. Angelcare. Vi är faktiskt nöjda med den. Lukten hålls borta och är enkel. Många som sa att de tycker den är jobbig och inte alls bra, men jag vägrade lyssna på dom innan jag hade prövat den - eftersom den just var gratis. Refillerna är ganska så dyra, man får 3 st i en förpackning för en viss peng. Ibland har de kampanj på babyland - då passar vi på att köpa! Går i ganska så många blöjor i en omgång!! Vi fick med en liten broschyr på hur man gjorde med hinken...Det står även på påsförpackningen hur du sätter i påsarna! :) Första gången var lite klurig, men sen sitter det där! haha Men jag visar dig gärna när du kommer hit för mys och lussebullsfika! Good luck! ;)

2011-02-20 @ 23:28:50
URL: http://krankenschwester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0