bm-besök

Idag var vi hos barnmorskan.

"Jag var väldigt osäker på om ni skulle komma idag eller inte" sa hon när hon såg oss.
"självklart så är vi här" svarade jag med en glad röst och
"ja vi e ju det" sa Jerry väldigt bittert.

Allt såg fint ut. Bebis låg väldigt fixerat eller hur hon uttalade sig, mitt sf-mått var 36 (ytterligare 1 cm på 1 vecka), mina värden var bra och ja, allt såg bra ut.

Hon skulle ta ett nytt järnvärde och när hon sticker mig i fingret så sprutar det ut blod. Jag får småpanik då jag hatar blod och hon får trycka med en tjock bunte med papper. Hon tar sedan bort det men det fortsätter att blöda så hon får blod på sina fingrar

"Åh Gud" utbrister hon och skrattar. Jag får sitta och trycka själv ett tag innan det slutar. Lite fräckt.

Sen frågar vi om hon vet hur man gör Jerry till vårdnadshavare. Och så hämtar hon en broshyr.

Jerry sitter och läser lite i den och frågar mig:

"Behövs det göras något DNA-test?"
barnmorskan skrattar och slutar tvärt efter några sekunder.
"Men nej förlåt, tänk så var det en allvarlig fråga, så sitter jag och skrattar, så oproffsigt av mig, ber om ursäkt"

Jag skrattar både åt henne och åt Jerry och säger att vill han ta nåt sånt så varsegod. Jag har inget att dölja.

"Så säger alla" säger Jerry då. fortfarande inne på att han är osäker. Haha jävla nötta.

Jag ville även ha ett datum då jag absolut inte skulle kunna gå en dag till och vara gravid, så hon fick snällt räkna ut. den 3 Maj. Så det är mitt nya datum nu som jag ser fram emot.

En maj-bebis. Missar påsk men det gör inget. Den kan få ett påskägg i allafall.

Vi fick en ny tid nästa vecka

"Vi ses då" sa jag
"Gör vi inte alls det" sa Jerry
"Ja ni får lycka till med allt om vi inte ses" sa barnmorskan
"Vi ses då" sa jag och så gíck vi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0