Du lilla ängel

Orden delas i min tid med lögn och sanning, varannan mening
Förvirringen gör inget särskilt viktigt
Det liksom läggs på återvinning
Och teven suktar barnen med lasergodis
Flitigt exponeras vapen, naket och blodigt
Så hur ska jag nu veta vilka skor du får på dig
I världen där datorn blivit fader och moder

Hur ska jag va din hjälp
Du lilla ängel
Mot elaka händer bakom min rygg
Hur ska jag va din hjälp
Du lilla vännen
När hela världen är radiostyrd
Du lilla ängel
Du lilla ängel

Jag vill lova dig för evigt, bara det goda och din frihet
Men jag lovar dig att utanför det är det farligt
Och det liksom läggs i oförklarligt
För teven lockar barnen till fantasibrist
Flitigt exponeras skiten skrämmande oss likt
Och allting jag kan säga är att akta föräldern
I världen där datorn blivit morförälder

Hur ska jag va din hjälp
Du lilla ängel
Mot elaka händer bakom min rygg
Hur ska jag va din hjälp
Du lilla vännen
När hela världen är radiostyrd
Du lilla ängel
Du lilla ängel

Ska jag ge dig en pärla där ingen går säker
Du lilla ängel
Ska jag rädda min stjärna ifrån mörker
Du lilla ängel
Och hur ska jag kunna svära på att det blir enkelt
Du lilla ängel
För hur ska jag kunna vara där i alla väder
Du lilla ängel

Hur ska jag va din hjälp
Du lilla ängel
Mot elaka händer bakom min rygg
Hur ska jag va din hjälp
Du lilla vännen
När hela världen är radiostyrd

Hur ska jag va din hjälp
Du lilla ängel
Mot elaka händer bakom min rygg
Hur ska jag va din hjälp
Du lilla vännen
När hela världen är radiostyrd

Andreas Grega - Du lilla ängel - finns tyvärr inte på youtube vad jag kunde hitta men texten går sådär iaf.

Finns på spotify för er som vill höra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0