Frank 7 månader

Frank har nu 5 tänder. tre framtänder där uppe och två där nere. Vår söta underbaring. Han sitter korta stunder själv. För nån vecka sen satt han bättre (?) men nu verkar han ha blivit lat så han sitter själv men slänger sig bak för han tycker det är bekvämare.. jag vet inte.. Han hoppar fortfarande en massa massa massa mest hela dagarna och så älskar han när vi sjunger "ketchup ska prutta"-låten och gör pruttljud. Då skrattar han så han gör grisljud. Ja, precis som mor sin. Nätterna är fortfarande lite jobbiga. Han hade en bra period men sen så började tänderna komma igen och sen dess har det varit lite mer gnäll och lite mindre sömn. Äter gör han. Som en häst. Gröt till frukost, mat till lunch och middag sen gröt till kvällsmat. Ammar gör han när han vill. Jag erbjuder det efter frukost då han oftast vill ha och sen somnar. Är vi sen hemma vid mellanmålet så brukar han amma då med, eller så får han frukt. Sen blir det nån gång på eftermiddagen och kvällen sen allt från 2-5 gånger per natt. Jag är mest orolig för vätskan vi inte får i honom. Det känns bra då att han ändå ammar för då får han i sig mjölk. Vatten har precis börjat fungera. Men hur mycket vatten bör de dricka egentligen? Det är fortfarande inte kul att ligga själv på golvet och leka. Han vill gärna att man roar honom och det gör jag gärna. men han tröttnar även på det väldigt snabbt. Då sätter man honom i bärselen så kan han sitta där i timmar och han älskar det. Så fortfarande mycket bära runt på men vagnen går bättre nu när vi har sittvagn. Det känns helt galet att han blir 7 månader imorgon. Frank . den lille fisen. Han kryper inte heller, han rullar dit han vill eller skjuter ifrån med benen. Nu ska jag gå och städa medan Jerry och Frank vilar i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0