Utkast: Maj 25, 2011

Vår kära lille Frank är fem veckor idag. (igår eftersom jag inte hann posta detta då) I fredags fyllde han 1 månad.

Han blir starkare och starkare för varje dag och förra veckan började han "prata" lite. Göra ljud och så ler han helt galet mycket. Ibland tror vi att han ska börja skratta men det gör han ju såklart inte.

Han har varit duktig och somnat själv några gånger och man blir så stolt över honom. Samtidigt tycker jag synd om honom när han måste ligga ensam och somna. Men han är ju inte missnöjd. Han ligger och tittar och sprattlar lite sen blir han trött och somnar.


Nu ska vi snart iväg till BVC för att kolla hans navel. Den har läkt ihop fint nu, var bara liiiiiite strul i början när den trillat av. Skönt att de är så noga och kollar upp allt. Man slipper gå och oroa sig.

Han har även börjat med D-droppar. De smakar inget längre, som de gjorde förr. Jag minns jag tog alltid av Felicia och Felix när de fick :)



Ja.. vet att Jessica efterfrågade en förlossningsberättelse här precis när han hade tittat ut. Jag tycker det är lite jobbigt att berätta om det. Vet inte varför. Men det ska komma en. Känns bara helt konstigt när jag skriver om det.
När folk frågart och jag berättar så känns det som jag berättar om någon annan som varit med om det och berättat för mig. Men så är det ju inte. Jag har fött honom helt själv, med hjälp av barnmorskor och Jerry.

Men jag ska se vad jag kan göra. Hade hursomhelst säkert varit kul att ha en berättelse för att se på om några år.



Här får ni iaf en bild på vår lilla familj. Sanna har varit fotograf. Väldigt duktig. www.sixbo.blogg.se om ni vill spana in henne (rekommenderar starkt) Och kolla in Franks fingrar lite extra.

Nu har vi bråttom.. Puss

Kommentarer
Postat av: Sanna

Så kul att läsa här, gillar när du uppdaterar... Ses imorgon kompis!

2011-05-26 @ 21:32:43
URL: http://sixbo.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tycker du det är jobbigt behöver du förstås inte skriva om det här på bloggen! :) Men skriv en till dig själv, det är roligt att läsa om det i framtiden! :) Kram

2011-05-27 @ 17:37:53
URL: http://krankenschwester.blogg.se/eufori

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0