v 38 (37+0)

Idag är det ny vecka.




Jag har inte så mycket att säga. Tiden springer iväg och jag hinner inte tänka på vilken vecka det är, Det är inte så lång tid kvar nu. Samtidigt som det känns väldigt långt borta.

Än så länge har folk inte börjat tjata och fråga och ringa och ha sig som det sägs att folk gör. Jag kommer bli väldigt irriterad om folk börjar tjata.

så jag skriver nu: Det är bara bebisen själv som bestämmer när den vill komma ut. Det finns inget jag eller någon annan kan göra för att påverka det beslutet. Det är liksom redan bestämt. Jag tar det som det kommer. Någongång vill den ut och då löser vi det då.

bebisen har för övrigt varit väldigt sprallig inatt. Den sparkar hårt, och så sträcker den på sig. Den vill nog ha mer plats, men tyvärr finns det inte.
Den är fortfarande lika vaken på natten som på dagen.

Jag fick börja med järntabletter i måndags. Ny barnmorska. säkert därför. Men jag tar dom och ser glad ut. En om dagen ska jag väl kunna klämma i mig. Sen tog hon blodprover för att se om jag bildat antikroppar eller nåt eftersom jag är rh negativ eller vad d heter. Skickade även in leverprov pga min klåda jag gått med i evigheter.

Blodtrycket bra som vanligt och magen växt ytterligare 3 cm sen förra gången. Huvudet neråt men ruckbart. Så jag hoppas det är fixerat nästa gång vi ska dit ( 4 april).

Igår byggde jag ihop skötbordet som vi ska ha på toaletten där uppe. Det känns konstigt att ha massa bebissaker klara nu. Spjälsängen i sovrummet, skötbordet på toaletten och barnvagn i hallen. Snart ska vi installera babyskyddet i bilen men vi måste komma iväg och köpa dörrar först så vi kan fälla sätena utan problem.


Nej oj vad långt detta blev.

hejsvej

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det är rätt inställning!

Bebis kommer när den kommer! :)

2011-03-23 @ 22:16:41
URL: http://krankenschwester.blogg.se/eufori

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0