Frank 3 månader

Idag är en stor dag. Frank fyller 3 månader. Vi kan ju låtsas att det är därför jag bakat en massa, men det är provbak inför dopet.
Han är stor och stark och har en enorm vilja och kämpar. Han vill helst "gå" hela tiden och blir arg när vi inte håller upp honom. Lägger man honom på mage så lyfter han huvudet utan problem och han sprattlar med benen så han flyttar sig, men armarna har han inte riktigt fått ordning på ännu.

Han slänger sig hejvilt när man håller honom och sparkar ifrån med benen så det gäller att man håller i annars flyger han lång väg.

Han gillar att äta mycket på natten fortfarande och det fungerar bra. Man har anpassat sig efter det sovmönstret men häromnatten sa jag: "Det ska bli skönt när han är 15 år och sover över hos en kompis, då ska jag ha sovmorgon"

Han ler och jollrar för fulla muggar och igår tyckte jag att han skratta några korta bubbelskratt. vet inte alls när de börjar skratta på riktigt?
Jaja.. den 2 augusti ska han till bvc igen och då ska han få vaccin tror jag hon sa. Det kommer vara Jerry som går dit den gången kan jag berätta.

Vi ska till Franks farmor och farfar nu och bjuda på tårta och kakorna jag gjorde igår. Känns lite dumt att slänga det och äta upp allt hinner man inte. Haha eller jo vem försöker jag lura? klart jag hade hunnit äta upp allt det men det blir inget bra då.

Jag ringde frisören idag för att boka tid innan dopet och det visade sig att hon var fullbokad hela vägen. Så jag får ha dopet med värsta utväxten och slitna toppar.

Får fundera ut en bra frisyr och så får jag försöka hitta något väldigt snyggt att ha på mig. Det lär bli svårt.

Nej nu ska jag försöka packa ihop oss så vi kan komma iväg när Jerry är klar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0