Kön

Igår fick jag finfin present av Sanna. En sådan "present i förskott för magen". urgullig body och byxa och så en suuuupermysig filt. Tack tack tack :)

Det var kul att få något med lite färg på. Bodyn e vit med ränder på i olika färger. Jag blev ju lite besviken när jag inte hittade något i massa olika färger när jag var och kollade.

Bebis garderob växer alltså och blir större och större, jag blir större och större, allt kommer närmre och närmre.

Nu har vi båda börjat "ångra" oss. Alltså inte ångra oss men vi känner att det hade varit kul att veta könet. Det är så lång väntan. Tänk så mycket mer verkligt det kanske känns när man får höra: Ni ska få en dotter/son.

Jag blir dessutom lite rädd. För många säger: Det blir en pojke. Och jag försöker sluta tänka på det. Men det sätter sina spår. Jag börjar ju tro att jag "känner på mig" att det är en pojke. Innerst inne känner jag inget sånt alls.

Så himla dumt menar jag, att gå och inbilla sig att man känner på sig att det blir en pojke, för alla andra ska vara "smarthuvuden" och måste säga vad de tror det ska bli. Hur kan de egentligen veta? OM nån ska känna det på sig så är det väl ändå jag?

Jag ställer in mig mentalt på att få en pojke, och så får jag en tjej. Det blir ju fel då.

Jag har hört om folk som har tagit reda på könet, köpt massa saker och spikat namn och allting, och ut kom det "fel" kön.

Som det känns så känns det som det kan bli vilket som. Men för att sllippa känna sig dum för att inte jag kan känna det på mig så svarar jag "jag tror det blir en pojke" för det är vad folk trycker in i mitt huvud.

Jag ska ändra mig från och med nu. Jag tror det blir en flicka.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vi tog ju reda på könet och ångrar oss inte för en sekund! :) Som du skrev - det blir en annan känsla - en "person" där inne. Man slipper tänka ut "två" namn man älskar utan kan koncentera sig på ett och man kan styra liiite åt vad man kan köpa för saker, kläder, färger osv. Men vi har köpt mkt neutralt ändå, för nån gång vill vi ju ha en flicka oxå! ;) haha

2011-01-23 @ 11:51:03
URL: http://krankenschwester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0