det där med vikten dårå

Läsarfråga:

alltid mys m bmbesök. vem går du till? och hur mkt har du gått upp? (om man får fråga?) kram

Jag går i Eslöv. Hon heter Annelie tror jag. Är superdålig på namn. Men hon är väldigt mild och trevlig och jag känner att jag kan vara mig själv med henne och ställa alla frågor. Även pinsamma.

Började graviditeten med att gå ner 5 kg pga kräkningar och illamående. Sen gick jag sakta upp till -1kg. Sen låg jag +-0 massa veckor. Och nu ligger jag på +1 kg. Eller 1.5 kg.

Alltså det beror ju på hur man ser det. Jag räknar ju med att jag har gått upp 1-2 kg. Det verkar barnmorskan med göra. Men om man räknar med de - 5 kg så har jag ju gått upp 6 kg.

Fast vi räknar ju från startvikt och sedan upp.

Det där med vikten är ju väldigt jobbigt. Jag vill verkligen inte gå upp över huvud taget. Jag förstår att jag måste. Än har jag endast gått upp vad graviditeten väger. Sen har väl brösten nån del i det hela med kan jag tänka .

Men jag har haft/har mycket viktnoja och kommer förmodligen alltid ha det. Jag har den senaste tiden valt att verkligen strunta i vågen och känna efter hur jag mår. Men innerst inne mår man ju skit över att man inte bryr sig. Man borde bry isg.. och bla bla bla bla.. never ending story.

Min största mardröm är att bli fet. Så jag tror inte jag kommer tillåta mig själv det. Trots gravidiet. Jag önskar bara att jag låter det ta den tiden det tar innan man kan komma igång o träna och så..

Jaja.. jag vill inte va tjock. Jag vill inte få hängbröst. Jag vill inte få bristningar  och jag vill absolut inte få större fötter efter graviditeten.
o

Kommentarer
Postat av: annii

gissa om vi är 2 om samma känslor och tankar? kramar

2011-01-06 @ 08:35:37
Postat av: Jessica

Mmm! jag förstår precis dina tankar ang vikt, bristningar och ja - allt annat...

Det där med vikten blev ju tyvärr inget vidare för mig - slutade med att jag hade gått upp 28 kilo! UTAN crawings! Har "redan" gått ner 15 av dom - men är ju 13 kvar som jag antagligen måste diciplina bort! Well - jag fick ju en underbar liten prins av kilona - så kan väl trösta mig med det! Och så har jag ju dock haft lyckan att slippa bristningarna! :) Lycka till gumsi!

2011-01-06 @ 10:56:05
URL: http://krankenschwester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0