BM-besök

Igår va vi hos barnmorskan. Hon mätte magen, tog blodprov och lyssnade på hjärtljud.
Allt såg fint ut.

Mitt blod är negativt, så barnet måste med ha negativt annars blir det fel. Nåt sånt där. Så de skulle kolla det.

Mitt järnvärde var 150 (!) Hur sjukt är inte det? Hon sa att man får tillskott om man ligger under 60. Så det var hur bra som helst.
Jag och Jerry satt som två frågetecken och så sa Jerry: Hur fan kan du ha så bra järnvärde?
På det svarade jag: Ja, det är väl de två ärterna du slängde över på min tallrik för nån vecka sen som gjorde susen.

Skönt var det i alla fall att slippa.

Måttet på magen var 24. Normalt sa hon. Jag klämde ur mig: Ja det är väl 24 cm fett som växt ut. Hon: Nej här är bara bebismage.

Såå HAAA.. in your face Jerry.

Som vanligt kommenterade hon min viktuppgång med: Det var inte mycket. Men hon fyllde även i att så länge jag mår bra och äter som jag ska och bebis verkar må bra så är det ju ingen fara,

Berättade även om att det ibland känns som jag "läcker vatten" eller vad man ska säga. Så det fick jag instruktioner på nu hur jag ska göra om det händer igen.

Och att jag får "mensvärk" och ont vid sammandragningarna var ju inte så bra heller. Var till att inte överanstränga mig. Jag skyller allt på vår underbara hall.

Men som sagt. Bebis mådde hur bra som helst och den är livlig.

Imorgon är det ny vecka (ja igen) och snart sitter vi här med ungen och undrar var fan tiden tog vägen ?

För vi har fortfarande inte köpt mer än en säng. hmm.. dax att shoppa kanske?

Kommentarer
Postat av: annii

alltid mys m bmbesök. vem går du till? och hur mkt har du gått upp? (om man får fråga?) kram

2011-01-05 @ 09:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0