historien om mitt hår.

Jag unnade mig en lång dusch. Jag skulle tvätta håret idag. Visst är det dax när man kan spegla sig i det och det lägger sig så där slickat mot huvudet?
Jaa.. Jag är äcklig kan många tycka men jag har fått för mig att duscha håret så sällan som möjligt nu ett tag. Mitt hår blir slitet så himla fort.
Med tanke på slingning och plattångsvåld är det väl inte så konstigt egentligen.

Jag var ju till och med tvungen att inte vara blond ett tag för att mitt hår var så förstört.

Nu tvättar jag det 2 gånger i veckan och det brukar inte bli så skitigt som det var idag. Vet inte. Var kanske ostbågarna igår som gjorde att det blev så flottigt.

Ostbågar sätter sig överallt. Även i håret och under naglarna (örk). Men gott är det.


Så här såg mitt hår ut när en frisör hade slingat det gult och när jag gick tillbaka och sa att jag ville ha det fixat så slingade hon om det igen så det blev gult, vitt och slitet. (det har jag tack och lov ingen bild på)
Då hittade jag Martina. Som räddade mitt hår genom att färga det mörkt och vägrade slinga det på mig.
På denna bilden är jag nyklippt i luggen dessutom av Sannas pojkvän Dan. Han sa att han var duktig. Jag håller inte med. Men lika gad för det var jag. Håret blev mörkare och mörkare och till slut blev det till och med lite rött. Sen fick jag nog. Jag kände mig inte alls som mig själv och även om jag på äldre dagar faktiskt blivit mörkhårig själv så vill jag liksom inte inse. Så till slut fick jag Martina till att slinga håret på mig. Jag blev väldans glad och jag ångrar det inte för en sekund. Förutom Utväxten just nu som jag inte vågar färga..


Ja.. det är inte lätt att hitta normala bilder på mig ska jag säga. Speciellt inte sådana jag tar själv.

Jag tror jag fick blont hår igen någongång innan vi åkte till turkiet i augusti 2009.

Det var den historien. NU ska jag fixa till mitt vackra hår och sen ska jag hämta Jerry på jobbet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0