sov sov sov

Tiden rinner iväg och Frank växer så det knakar. Både på längd och bredd.
Igår var vi på bvc för mätning och vägning och han var 58 cm lång och vägde hela 4820 gram.

Han vill fortfarande äta en massa men inatt åt han faktiskt bara två gånger. Det var vid 23.00 och sedan klockan 4.00. Sen vaknade han inte förrän 8.00 igen. Så sådär får han gärna fortsätta.

Men han var vaken från 11.00 till 23.00 nästan igår. Det var bara några snabba powernaps han tog. Han brukar ju sova timmar i sträck annars på dagen. Så hade han inte sovit länge på natten hade jag börjat undra.

Vi stiger upp mellan 7-8 när han vaknar, ammar i soffan och myser lite. Sen sover han 3-4 timmar igen oftast och vaknar sedan och vill ha mer mat. sen somnar han om igen. och så har det varit då fram till igår, då han vaknade 11.00 och nöjde sig sen hela dagen med en halvtimmes sömn max åt gången.
På kvällen när vi hade grannarna över på lite grillat så ville han ammas hela tiden och det var bara att lyda. Det blir ju lite så. Och annars brukar han somna mellan 19-22/23 men inte igår. Då var han klarvaken och ville va med och se vad som händer. Kul. Han börjar bli stor vår lille biff
23 gick vi ner och la oss och då somnade han som en stock.

Just nu ligger han och vilar i vagnen som jag tänkte köra ut på uteplatsen och där tänkte jag sitta och sy om hans byxor med fötter medan han sover.

Vi köpte ju 4 par byxor med fötter på. Bara det att lille Frank har alldeles för långa ben och stora fötter så de passar inte. Så jag sitter nu och och fixar bort foten och syr om dom till lite längre shorts istället. Allt för att snåla på ekonomin :) hehe. De ser inte kloka ut men det bryr nog inte Frank sig om.

Väldans konstigt inlägg. och nu vakna Frank så jag har inte tid att skriva om det :)


hej på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0