Frank 6 veckor

Han är 63 cm lång och väger 5860 gram.
Han sprider leende efter leende och "snackar" mer och mer för varje dag. Hela han blir starkare och starkare och ja, han börjar bli så stor.

Nu blir han ledsen om han inte kan hitta mig. Han kan ligga själv och leka i babygymmet en stund och sitta i babysittern om jag syns till.
Jag tycker det är kul att han någon gång har tittat åt ett annat håll (tex igår "pratade" han med My) och när han sen tittar åt det hållet jag satt på, börjar gråta när jag inte sitter kvar. När jag då kommer tillbaka så slutar han gråta och börjar le igen.
Jag trodde inte han skulle bli så mammig så snabbt men det är väl lätt hänt när jag är som jag är.

Hmm.. ja annars inte så mycket.
Han sover fortfarande väldigt oregelbundet och det får han fortsätta med. Jag anpassar mig och tar dagarna som dom kommer. Det är skönt.

Idag ska vi ner till stan. Det är 100års fest här och jag tycker man ska gå ner och joina när staden har fixat så himla mycket fint.. Även om jag tycker kungens besök på måndag känns onödigt och pinsamt..

Nu börjar Frank vakna efter sin lilla vilostund.

vi hörs

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det är precis så du ska göra. Låt dagen komma som den kommer och låt Frank visa hur han vill ha det! Rutinerna kommer av sig själv så smånigom när ni båda är mogna för saker och ting! :)

Tänk även så: Frank har kommit till er, till er av en anledning. Ni ska anpassa er efter honom, men han ska även anpassa sig efter er. Han kan sova lika bra i sin vagn som i sin säng om ni inte är hemma till sovdags. :) Man ska inte isolera sig. Därför finns väskor, så man kan packa ner saker och ting! :)

2011-06-04 @ 19:59:17
URL: http://krankenschwester.blogg.se/eufori

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0