v 28 (27+0)

Oj. Det kan inte vara allvar. Redan?? Känns som igår jag gick in i vecka 27. Jaja.. V 28 here I come.

Halsbrännan tar kål på mig och bebisen verkar ha ett obefintligt behov av sömn. I alla fall så sover den inte många minuter åt gången, eller så är den sjövild även när den sover?
Bebis väcker mig mitt i natten (när jag väl har somnat trots sparkar och halsbränna och mage i vägen) av att röra sig precis som den har panik och vill ut genom huden. Eller ja, den sparkar hejvilt.

Det bästa är när den kittlas. Jag har ingen aning om vad den gör men kittlas som fan gör det i alla fall. Tänk er at någon kittlar er på insidan av magen.

Hur sjukt är inte det liksom?

Det är kul på något sätt att den känns så mycket. Man behöver inte vara superorolig för att den inte mår bra. Som barnmorskan sa: Ett slags kvitto på att den har det bra

Det här man har läst att barnet ska bli lugnt när man klappar magen eller så stämmer inte på vår unge. Kanske kopplar den inte? Är det nåt fel då? Men den svarar nog när man rör magen när den är stilla. Men det är så sällan så när det väl är lugnt i magen vill jag ju inte störa :)

Vi var förresten på föräldrakurs igår. Det var ju inte så speciellt bra kan jag ju tycka. Det bidrog med ännu mera rädsla och panik över vad som komma skall. Det lugnade inte mig ett skit. Jag var rent ut sagt gråtfärdig när vi gick ut därifrån.
Sen var det lite kul med (okej jag fick verkligen hålla mig för skratt för att inte asgarva) när de simulerade värkarbete eller vad det skulle kallas och sitta och andas. Men det hjälper ju.

tror bara inte jag och Jerry kommer sitta hemma och träna på att kolla varandra i ögonen och andas. Hehe.

Men det hade kanske varit bra att göra det.

Nej hejdå för denna gången.. Väldigt flummigt inlägg



ps: fortfarande ingen bristning, men jag bara förväntar mig att det ska komma en när som helst. Typ varje gång jag råkar sträcka mig för mycket eller så..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0