vecka 32 (31+0)

Ja herregud. Känns som sagt som jag inte hinner med längre. Veckorna springer iväg och jag vill bara skrika PAAUUUS högt och tydligt och sakta ner tiden.

Men samtidigt så vill jag ju att det ska gå fort.

På lördag börjar min graviditetspenning och då tror jag tiden kommer stanna upp lite. Vi har lite att fixa med men jag har inget jätteavancerat uppbokat.

Vi har börjat renovera sovrummet, vi har massa saker som ska fixas till bebis, jag vill upp till min pappa en helg, behöver klippa mig och så behöver jag få iordning i min garderob.

Jag har lite saker att pyssla med innan bebis kommer alltså. Men känns ändå som om jag skulle behöva mycket mer för att inte bli knäpp.

Ja i alla fall. Idag är det ny vecka för bebis. Den fyller hela 32 veckor i min mage. Det är tungt och jag har börjat få lite svullna fötter.
Jag har inte ställt mig på vågen idag eftersom jag är väldigt rädd för vad den visar. Nu har jag verkligen blivit rund överallt. Jag känner mig som en stor ful val eller något. Jag har än så länge inte fått några bristningar, förutom en liiiiiten en vid navlen.. det pga att jag har piercat den och ja. Det förstod man ju att det skulle bli något märke där. Annars har jag än så länge klarat mig. Men jag ropar inte hej förrän jag kommit iland. Jag kommer få över hela magen, det förväntar jag mig fortfarande. Jag hade bara hoppats på att de kunde kommit lite i taget om de nu ska komma så man slipper få en chock när man plötsligt får allihop.. Eller hur går det till när man får bristningar egentligen?

Jaja..

Jag har nog börjat få "förvärkar" men jag vet inte. Jag ska till barnmorskan imorgon så då ska jag fråga.

Mina vänner.. 8 veckor kvar till den 12 april. men jag hoppas ju att den kommer om 6 veckor.

Jag och Jerry har nu satt upp olika datum på när vi tror bebis vill komma. Men ingen av oss har valt den 12 april..Så den kommer kanske punkligt och fint.. Vem vet.. Så länge den inte blir sen så är jag glad.. eller ja. så länge den kommer ut hel och frisk så blir jag glad förståss.. Man måsteju skriva sånt för annars tror ju folk man inte bryr sig.. hehe ..

Nej nu e maten snart klar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0