belly bandit

Nu har jag äntligen vågat beställa en belly bandit :)

Det är en slags gördel eller korsett som man har runt magen för att den ska återhämta sig snabbare efter förlossningen. Den ska även ge ett skönt stöd och bättre hållning.

695 krona kostade den och jag hoppas att den är värd pengarna.

Det var ju inte så lätt att veta sin storlek så jag hoppas att jag har mätt rätt. (man skulle mäta midjan och dra bort 12.5 cm från den om man var nära förlossningen men var fan finns midjan nu liksom??)


I värsta fall får jag sälja den :)

Vi har haft städdag idag och vi har riktigt vädrat och sitter fortfarande med balkongdörren öppen. Det är så skönt.


Imorgon är det dagen med stort D men jag tror den väntar ett tag till med att komma ut.

Vi kom fram till att idag hade varit ett "fint" datum att komma ut på.. 110411, men den verkar ha något annat datum i öråtanke.

Jag och Signe får istället njuta av att gå långpromenad utan någon klumpig barnvagn som stör. Det dröjer nog ett tag sen att få rätt på den tekniken med en sån busig hund som Signe..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0