barnmorskan

Idag var det dax för ett besök hos BM.

Angående barnets sätt att ligga i magen blev hon med fundersam och kallade in en annan barnmorska som var mycket mer erfaren). Hon sa att bebisen låg med rumpan upp, rygg på vänster sida och huvudet fixerat.

Grejen är att när jag ligger på rygg så ser man riktigt en "boll" som trycker upp och bebisen sträcker på sig och spänner ut rumpan ännu mera så fort man rör på magen.
Den sträcker ju sig även när jag sitter.
barnmorskan tror att den nu i helgen har roat sig med att vänt sig från vänster till höger sida och det är det jag har känt och då när den legat på höger sida så har jag blivit fundersam.

Det roliga var att bebisen låg på höger sida när min barnmorska kände på magen, och så tryckte bebis ut sin rumpa och även nåt annat hårt längre ner. Hon sa "jag hämtar en annan BM som är väldigt duktig och erfaren så får hon känna med, men det känns som huvudet är neråt iaf"
Då går det MAX en minut och när den andra BM ska känna så ligger bebis på vänster sida och trycker ut sina fötter på min höger sida, precis som den gjort innan. MIn barnmorska ser fundersam ut och frågar mig om den vänt sig medan de var borta.

"Den kände väl att den fick skärpa till sig när vi kallade in förstärkning" säger jag och ler stolt över vår buse.

Hjärtljud var bra, sf-måttet växt ytterligare och mina värden var med bra.

Lite flummigt inlägg kände jag nu när jag läser det igen men det får ni stå ut med.

Gravidhjärna häromdagen:
Jerry: har du sett mina mjukisbyxor?
Jag: De ligger på byrån, jag tvättade dom.

Jerry springer ner och kommer upp efter en stund.

Jag: Hittade du burkarna?
Jerry: Va??
Jag: Hittade du byxorna?
Jerry: Ja

Vi fick en ny tid till BM den 13 april klockan 13.00. Hon sa att det gjorde inget om vi inte avbokade den om det kom annat emellan, men jag sa att vi ses då.

Nu ska jag se "en unge i minuten"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0