bananskivor och julafton

Hej igen. Det är superkallt ute.
Efter jag hämtat Jerry så körde vi hem till B och lämnade en julklapp och krya-på-dig-present i ett. Jag glömde ju så klart ta bild på det innan hon fick det så det får va utan.

Det var tre st LPskivor. Bananskiva, Götapetter och Lastbilsberättelser eller vad den hette. Vi får nog be henne skicka bilder till oss på dom till oss.

En text från bananskivan har hon skickat till mig på facebook.

Om bananer hade mun och hade tunga
Skulle du få höra små bananer sjunga
Men nu har dom varken munnar eller tungor
Och förresten inte heller några lungor

...Om bananer hade öron till att höra
Men se höra kan bananer inte göra
Om dom sover skall du inte tro dom vaknar
Fast du skriker i dom öron som dom saknar

Alla skogens fåglar skulle sitta stumma
Om bananer skulle börja slå på trumma
Slå på trumma slå på trumma men vadå med?
För bananer har ju ingenting att slå med

Om bananer hade ben men dom har inga
Därför får du aldrig se bananer springa
Om dom kunde springa sprang dom hela dagen
För att slippa åka kana ner i magen
Nu blev det ju jätteliten text för jag kopierade där ifrån. Jaja..

Jag har själv inte hört skivan innan. Päps hade massa som jag satt och rotade i och jag tog såna som jag tyckte såg roliga ut och sådana med fina fodral.

Och det där med julklapp. Det är så att vi hade tänkt fira lite jul imorgon. För i våra kretsar får man fira födelsedagar lite när man vill (Jerrys påhitt) så därför har vi valt att även julafton är flyttbar.

Så nu vet ni det.

Hejdå nu ska jag göra soppa

Kommentarer
Postat av: B.

där ligger en bild på fejjan under min mobiluppladdningar!

2010-11-08 @ 20:55:38
URL: http://ohbhave.blogg.se/
Postat av: Jessica

hahahaha

Julafton imorgon??? Nice!! ;)

2010-11-08 @ 20:57:48
URL: http://krankenschwester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0