Inatt jag drömde

 

Inatt drömde jag om att min kompis kommit hem från sin resa. Och hon ville inte prata med mig. Hon tittade inte ens på mig. Det var som om jag inte fanns. En väldigt obehaglig känsla då man har tänkt mycket på henne nu när hon har varit borta och så drömmer man en sådan sak.
Tänk så vill hon inte vara kompisar längre?

Antagligen så vill hon det.

Nu ska jag om en liten stund bege mig ner i stan för att fixa med min lillasysters present. Hon fyller år idag.
15 år. Hon själv utryckte det så här: "jag fyller byxmyndig"
På det svarade jag att jag skulle ge henne ett kyskhetsbälte och jag skulle ge henne nycklen när hon var 30. Hon visste inte vad det var för något. Så jag förklarade.

Fotografiet är taget av Sanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0