Allt ligger överst

Medan Jerry river tapet i hallen så försöker jag leta upp en räkning som råkat glömmas att betala.

Det var första räkningen som skulle dras från vårt gemensamma konto på autogiro. Men mitt i all flytt och ståhej har vi glömt att föra över några pengar till det kontot.

Så idag fick vi en räkning om att vi skulle betala. Vi skulle iväg till byggmax så jag la den på köksbordet för att betala den sen.

När vi kom hem så bad Jerry mig städa bland all reklam och papper på bordet medan han gjorde mat så det gjorde jag. Jag muttrade en del men jag gjorde det.

Nu skulle jag betala räkningen. Men var jag lagt den kommer jag självklart inte ihåg..

Jag har inte stökigt bland mina saker. Systemet är väldigt enkelt. Allt ligger överst.

För när allt ligger framme så vet jag var jag har allting.


Nu kommer vi hamna på kronofogden och det är Jerrys fel. Vi måste sälja vårt hus med en hall utan tapeter. Vi får bo på gatan.

Jag ska aldrig mer städa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0